top of page

מארגז מסע לרהיט


S. KLEBE יהודי ממוצא גרמני, אשר מיזגו החם היה שונה מאוד מהסטראוטיפ של העולה מגרמניה ובכל זאת היו לו מאפיינים של יקה. מסודר, זקוף קומה, סנטר מחודד ויושרה מעוררת ביטחון. S. KLEBE לא הירבה לספר על עברו ובפעמים שנשאל, הפציר בבדיחות הדעת "אלו שפניהם לאחור, עלולים ליפול לבור".

הוא לעולם לא נשען על מקלו הרצוץ של העבר ורק הוויתו לבדה, האדירה אותו. פעם שנשאל על מסעו, הדבר היחיד שאמר: "זה היה שווה הכל" .... "יש לי דור המשך הם כאן, חיים וגאים ביהדותם, הם לא מתביישים וכמו שאומרים היום, הם גם לא מתנצלים".

מרותק הקשבתי לסיפור שסיפרה לי רונה נכדתו של S. KLEBE ולא רציתי שזה יגמר. יש לי הערכה גדולה לאנשים ששרדו את תופת הגיהנום. אלו הם אנשים עם תעצומות נפש שלא רואים כאן יותר.

אז אתה מבין סיכמה רונה, הוא כבר איננו ואני מרגישה שאני רוצה אותו איתי לתמיד, זה נכון שזו בקשה ילדותית, אבל חשבתי שאם יהיה לי רהיט מהארגז שהוא הגיע איתו מגרמניה אז זה ירגיש כאילו הוא כאן......

אגיד לכם משהו... נכון שאלו הם רק עצים שהגיעו עם האוניה לנמל אילת אי שם בשנות הארבעים, אבל אני הרגשתי שרוחו של S. KLEBE איתי בסטודיו ולא רציתי שהוא ילך. אנשים כאלו לא פוגשים כל יום.

115 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page