top of page

לעץ ממוחזר אין תחליף - ריהוט מעץ ממוחזר | רהיטים ממוחזרים | רהיטים מעץ ממוחזר


לרהיט עץ, עיצובים רבים.

רוב הרהיטים שנמכרים היום בתעשיית הריהוט עשויים מעץ מעובד כגון סיבית , סנדוויץ', דיקטים וכד'.

כשלקוח מזמין רהיט מעץ הוא רוצה לקבל את המראה של העץ המיושן, יש כמיהה למראה הטבעי של העץ. כיוון שעץ הוא חומר טבעי , פגמים בעץ הם חלק גדול מיופיו. בשונה מפגם בפלסטיק, בעץ הפגם מגדיר את היופי של הרהיט בעוד שפגם בחומרים לא טבעיים נראה כקלקול. בעץ הפגם יוצר את החן, דבר הנראה לעין וקורה בעיקר ברהיטים מעץ ממוחזר.


עיצובים שונים מנסים לחקות את הפגמים של העץ. למשל בעץ מעובד מנסים להבליט את העיניים של העץ. לעיתים ע"י צביעה מנסים להגיע למראה מיושן או שחובטים בעץ על מנת ליצור בו פגמים ואשליה שלעץ הזה יש סיפור מפואר מאחוריו.

אף אחד לא אוהב חיקוי אבל עדיין אנחנו מתפתים לרכוש חיקויים מסיבות שונות וחלקן גם מובנות.

חיי עץ כחיי אדם.

דמיינו שכולנו היינו עשויים כשבלונה אחת, איזה שעמום זה היה מביא לעולמנו.

המורכבות האנושית נוצרת למעשה בגלל הצריבות שעל לוח חייו של כל אחד ואחת מאתנו.

בדומה לזה הרהיטים שיוצאים מבית שייקל.

אצלנו בShaycle תמצאו ריהוט מעץ ממוחזר, כל רהיט ייחודי ובאיכות הגובהה ביותר!

היופי אם כך נמצא בפצעים ובצריבות שהחיים הותירו. צלקות וסימנים, יוצרים את סיפורינו .

כמה מרתק לשמוע סיפורו של אדם , אנחנו עומדים משתאים ומרותקים כנגד סיפור התמודדות של אדם מול איתני הטבע או מול אובדן, או סיפור שהצריך תושייה יוצאת דופן על מנת לשרוד. אלו הם סיפורים כל כך עוצמתיים, שלפעמים סיפורים אלו יכולים לשנות את נתיב חיינו. סיפורים של ניצחון הרוח על החומר תמיד היו מקור השראה להתפתחות האנושית.

אדם שנכנס למרחב חיינו ומאחוריו סיפור מרתק, סיפורו הופך להיות נוכח בחיינו ומשפיע על האווירה ותפיסת המציאות של כל הסובבים. כל זמן שהאדם וסיפורו יהיו נוכחים בקרבינו סיפורם יהלך בינותינו ויציב מולנו מראה, פרספקטיבה, תוכחה, השוואה והשראה לכל מעשינו או אי מעשינו.

בתרבויות עתיקות כמו האינדיאנים, לצמח יש אופי ורוחו ייחודית ושונה מאחד לאחד. גם אצל הצמחים השוני נקבע ע"פ סביבתם וסיפוריי חייהם. האינדיאנים גורסים שהעובדה שהצמח אינו מהלך, אינה מעידה על היעדרות נשמה .

החיבור בין כל יצריי הבריאה קיימת כל העת סביבנו. יצריי הבריאה הם כל הטבע הסובב אותנו: בעלי חיים, אנשים, צמחים, אבנים, מים,רוח, אש, גשם ואדמה. אנחנו תלויים בהם, אנחנו חלק מהם וכולנו יוצרים באותו מרחב. ההכרה בזה לא תמיד מורגשת וזה עקב התפתחות התפיסה שמקדשת את עליונותו של האדם על הטבע. אך אנחנו יכולים להרגיש את החיבור וההתאחדות שלנו עם הטבע במקומות רבים. כאשר אנו נשכבים פרקדן תחת נופו של עץ ארוך בשנים, קשה שלא להתמסר לרוגע שעוטף אותנו ולשלווה הלופתת ומשכיחה סערות. יציאה לטבע מרוממת את הרוח, גם לאלו שמתמכרים לטכנולוגיה למסך ולחיים אורבניים, יש את הכמיהה להתפלש בטבע מדי זמן.

העץ הממוחזר בא עם סיפור.

אנחנו יציריי הבריאה ויש לנו חיבור טבעי שורשי ועמוק עם הטבע. איך כל זה קשור לעובדה שאין תחליף לעץ ממוחזר אתם שואלים?

עץ ממוחזר מגיע עם סיפור מרתק, הוא צמח אי שם (כבר סיפור). איפה הוא גדל, מה היה סביבו, כמה שמש,כמה מים, איזה פרי היה לו, האם היה בודד מבני מינו ומה התרחש מתחת צלו.

והסיפור ממשיך לייעוד שהוא נשא על כתפיו , למה שימש? פרגולה, דק, בית, משטח, גדר, רהיט , ארגז .

מה קרה ואיפה זה היה? מה זו החבלה הזו? ואיך נשבר בקצה? ומי צבע אותו ברישול? ומה אני רואה כאן? הוא נצבע פעמיים !?

לעץ הממוחזר יש נשמה וסיפור שניכנס לתוך הבית, גם אם לא יודעים אותו. הנוכחות שלו מסקרנת ומשפיעה על הסובב כל עת שהוא נמצא בסביבה.

דמינו לעצמכם רהיט שבלוני ובלי נשמה ייחודית, כמה משעמם זה היה יכול להיות.

830 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page